Sunday, January 24, 2010

问题~

今天下午
帮汉梨补完数学后
就一起搭了一个计程车送她回家
然后再搭lrt回家

很奇怪的
平时我们在alam jaya搭计程车到汉梨家
只需12块多
但今天却要rm16块

但今天
我们在更靠近汉梨家的地方搭计程车
当时下这一场大雨
上了车后就躺在那里
不经意的
看了看计程车的meter
就觉得计程车的meter有问题
它每十多秒就跳一次钱
比平时搭计程车快了很多
汉梨也有同感
然后我们整个车程都在观察他的meter
到了汉梨家
就叫汉梨先下车

然后再问他
“你的meter有没有问题哦~”
争论了一下
就给钱下车了
因为想到才差几块钱,算了吧~
下车时
很自然的就大力的关门

然后那个taxi lou就追了上来
但他看不到我
结果他就跟着汉梨
看着他~
我自然就跑上去
然后那个taxi lou就大声问我
要打架是吗?
手上还拿着一个类是spanar的东西
zdao~
汉梨就在隔壁
一是不懂要怎样
没办法
就向他道歉咯
然后他就一直骂骂骂
我也只有笑着看着他
然后她的老婆就跑下车
跟我道歉就拉他走了
(p/s:如果汉梨不在,我就打他一捶,然后top speed跑掉了,我这么快,他那么肥~ 肯定追不到我!!!)

但时候却有人说我不对~
说我的性格有问题~
因该给钱就走~
zdao~
想了很久
都不懂我错那里!!
我有问题吗??
我不懂~

但想想下
我在公司人际关系有点问题
又整天跟某某人吵架
但我明明觉得我没有错
但我都选择了道歉
结果就被认定为是我的错
我真的很无奈~

我真的有问题吗??
!!!!!!!

15 comments:

Sharon Wong said...

有时候, 不一定是错的人就要道歉。
现在外面的社会有很多不一样的人,别为了他们说的几句话就怀疑自己有问题。
你觉得你对,他也觉得他对,是看谁先妥协。
别担心啦,你没有问题啦!

加油哦

Shiyan said...

DIAO HIM 99 !!!!!!!!
MA DE!!!!!
I MOST DL LIKE THIS DE PPL!!!!

我只希望你会开心。。。 said...

shean: thx ya for ur courage~ haha... i think maybe is me too bad temper~ haha

Snore: wah~ hanli beside leh~ if d him then very dangerous loh~ haha
miss u leh~~~

Shiyan said...

ya if she beside then nvm lo.
if not.. give him die.. zz
my temper more bad ==

我只希望你会开心。。。 said...

lolx~ haha
so how r u doing now??
apply which U o??

^Turtle^ said...

你应该记下号码然后去投诉嘛...
他那种蛮牛...

Karyl said...

人在职场上,身不由己

Shiyan said...

any engineering i also interested ~
many subjects i'm also interested leh ==

but i chose electrical and electronic engineering. Help gua..
u?

said...

sometimes we these kind of highclass 1 no nid argue with those taxi driver..they bo dak cek only go drive taxi ma..why wan waste time on him..think like this will more comfortable =)

conie said...

now got many taxi their meter jump very fast 1..they want to cheat money ma..i oso tried b4..usually meet dis kind taxi den u faster go down and pay money enough le..if the journey very long la..

4everskyline said...

i oso wan to quit traders ad...
T_T

MindTeaser said...

taxi 每走 115m 15 sen
开始 3 分钟过后
如果塞车,每 21 秒 10 sen

我想你应该没有问题吧...
应该...

JeSs said...

i think u can sue him lor..
gt enuf evidence mah..u n ur gal ad can let him lost his job..
next time be careful..
i think he is moron lar..nt ur fault..

我只希望你会开心。。。 said...

haih~ maybe karyl is rite gua~ coz i remember the taxi driver says it's his company de rule lai de~ lolx

mt: his meter jump every 1x sec loh~

conie: that time raining mah~ so din go down~ haha

jenny: lolx~ haha... but maybe u r rite also de~ ^^


skyline: quit lah~ quit wif me~ haha

turtle: he is a babi loh~ lolx

jess: i think be4 de~ but then very mafan and u think the polis will help us meh?? haha

Snore: i apply jor taiwan and russia mah~ so now wait for the offer letter loh~ haha

yanshuang said...

u no wrong ! sure dat M see u is chinese then fix the meter d lo!btw,gambateh~ hope u get the offer letter~